One step at a time
DATUM: 2014-04-08 | TID: 19:51:00 | KATEGORI: Borrelia

 Hej igen! 
 
Tänkte det var dags att börja blogga igen, såg att senast var i oktober, tiden flyger ju verkligen i väg!
Mitt liv har förändrats en hel del sen oktober, sen jag bloggade sist så har jag varit i London, varit ute och festat lite, kommit närmare vänner, förlorat personer som hade stor betydning i mitt liv, blivit ännu starkare och fått bättre självförtroende. Har helt enkelt börjat leva livet igen, den känslan är helt otrolig, det går inte ens att förklara hur det känns. Jag har ju fått mitt liv tillbaka, så kunde inte varit lyckligare. Den jobbigaste perioden sen oktober gick jag nog igenom i slutet av 2013 och början på 2014 men jag kom mig starkare ut av det och har ärligt aldrig mått bättre. Livet har verkligen tagit ett stort kliv framåt och jag har en bra känsla över att 2014 kommer bli ett toppen år! Magkänslan brukar ju inte svika. 

Tänkte också klargöra att jag är inte frisk än, eftersom jag har fått en del frågor om det. Men jag är på god väg i alla fall, och det är ju huvudsaken. One step at a time. 

Det är verkligen under såna här situationer och omständigheter som du hittar styrka som du aldrig trodde eller ens tänkt att du har. Att ändå ha hopp även om du inte har något att tro på. Att vända det negativa till något positivt. Njuta varenda sekund av livet och att aldrig ta något för givet. Jag bara sprudlar över av glädje nu, det att bara känna att man lever igen. Känslan kan verkligen inte beskrivas. Du måste nog själv ha upplevt något sånt här för att förstå hur det verkligen är och känns. Men det bästa av allt, att man äntligen känner att man mår bra igen, slippa smärtor och att kunna andas ut. Det är ju så mycket jag har lärt mig under de här åren som sjuk, det att bli sjuk i en ålder av 13 gjorde att jag växte upp väldigt fort. Och det att inse hur fort livet kan vända, man lär verkligen känna sig själv i såna här situationer, hur mycket starkare det har gjort mig, har lärt mig att kämpa och att inte ge upp när livet blir tufft och även om man inte har något att tro på. Det är väl sant som de säger att det blir värre före det blir bättre och det att ha styrkan att vända något negativt till något positivt. Det går om man vill, så ge inte upp. Oavsett vad. ♥
 
 
 

SKRIVET AV Anonym

Hei! Så fint du skriver ;) Jeg er så glad for å høre at du er bedre og kan gjøre litt av det du har lyst til! Stå på - en dag blir du frisk;) Vi er mange i din situasjon og mange som er blitt mye, mye bedre! Ønsker deg alt godt ;) Linda

DATUM: 2014-04-08 | TID: 20:49:20
SKRIVET AV Anonym

Hei! Så fint du skriver ;) Jeg er så glad for å høre at du er bedre og kan gjøre litt av det du har lyst til! Stå på - en dag blir du frisk;) Vi er mange i din situasjon og mange som er blitt mye, mye bedre! Ønsker deg alt godt ;) Linda Johnsen

Svar: Hei! Tusen takk, så koselig å høre! :) Det er så motiverende å høre om så mange andre som har blitt så mye bedre, det får også meg til å kjempe enda mere! Og tusen takk igjen skjønne deg, ønsker deg også alt godt! :)
Madeleine Marié

DATUM: 2014-04-08 | TID: 20:50:22



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?